terima kasih sahabat

Rabu, 26 Mei 2010

adakalanya aku..

BERSEDIH.....AKU SUKA
- menangis,menangis,menangis semahu-mahunya bila seorang diri,sebelum tido,ketika keseorangan.
-membaca Al-Quran sambil memikirkannya...
-solat hajat memohon petunjukNya
-melayan lagu-lagu yang menyentuh jiwa ku seperti ayat-ayat cinta-rossa, aku wanita- siti nurhaliza
-menanggung seorang diri..
-cuba ceriakan diri bila bersama kawan-kawan
-cuba sembunyikan masalah aku dari kawan2...

KECEWA... APABILA
-masih ade lagi insan yang menyakitiku..
-masih ade lagi insan yang tidak menghargaiku..
-masih ada lagi insan tidak memahamiku..
-masih ada lagi insan cemburu kebahagiaanku..
-masih ada lagi insan buruk sangka pada ku..
-masih ada lagi insan menyusahkan hidupku...

GEMBIRA... APABILA
-ibu bapaku gembira..
-semua insan sayang kepadaku..
-semua insan menggembirakanku..
-dapat keluar bersama kawan-kawan seangkatan...
-dapat melangsaikan semua tugasku...
-ada orang menghargaiku..
-semua insan tiada hasad dengki, tidak menjadi batu api..

NAMUN.... AKU GEMBIRA
-kerana Allah menguji aku setakat mana yang aku mampu..
-Allah menyayangiku..
-Allah mengujiku tanda Allah mengingatkanku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...