terima kasih sahabat

Ahad, 9 Mei 2010

selamat tinggal FB..

assalamualaikum kepada semua pembaca yang beragama Islam... alhamdulillah.. hari ini sudah hari ke 9 dalam bulan mei.. dah lama rasanya saya tidak menulis apa-apa dalam blog saya ini... mungkin kekangan masa dan kehidupan yang lebih selesa dan bahagia membuatkan saya terlupa untuk mengupdate blog ini....

namun, pada awal minggu lagi saya sudah didesak oleh naluri saya untuk menulis sesuatu dalam blog saya.. kalau dahulu, saya banyak menulis tentang perasaan, perkara-perkara ilmiah dan kadang-kadang sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama semua pembaca.... tetapi pada minggu lepas, saya didorong hati nurani saya untuk melepaskan perasaan sedih dan kecewa saya untuk diluahkan dalam blog saya ini.... namun, impian saya itu tidak kesampaian... saya berfikir semula... siapalah saya untuk menulis riwayat hidup saya, kesedihan saya, kesusahan saya, kerisauan saya, kekecewaan saya, kepedihan hati saya untuk tatapan umum... pada saya.. adalah lebih baik saya mengadu nasib saya kepada ILAHI yang lebih mengetahui segalanya... oleh itu, saya menangguhkan hasrat hati saya itu untuk sementara waktu, sehinggalah saya rasa hati saya tenang dan senang.... pada ketika saya menulis ini saya rasa ketenangan itu.. Al-Hamdulillah.. ketenangan juga adalah rahmat dari Tuhan....

pada minggu lalu, berlaku konflik dalam jiwa saya yang menyebabkan saya menghentikan sementara akaun FB saya.. kalau dahulu, FB lah peneman saya, penghibur saya saat saya kebosanan, pemadam rasa rindu saya pada kawan-kawan lama yang telah lama tidak berjumpa, penghubung silaturrahim dan merapatkan silaturrahim. namun pada minggu lepas, saya dapat satu keburukan daripada FB yang selama ini saya aktifkan sehingga saya terlupa untuk menulis di blog ini.... pada saya Fb juga boleh mengundang fitnah dan menimbulkan rasa keraguan, sakit hati kepada seseorang... kadang-kadang, kata-kata seseorang boleh memberi kesan kepada orang yang lain.. apa sebenarnya tujuan dia.. adakah ingin memporak-peranda kebahagiaan orang lain... errrmmmm tepuk dada, tanyelah iman..

jadi, bagi mengurangkan rasa kebengangan saya, saya ingin menutup akaun FB saya... tetapi saya masih tidak tahu bagaimana cara untuk menutup akau FB tersebut.. emmm cuma buat masa ini, saya tidak mengaktifkan akaun tersebut.. minta maaf ye teman-teman.. kamu semua di hati saya....


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...